Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Verše z koránu

4:89A přáli by si, abyste se stali nevěřícími, jako jsou oni, a abyste byli stejní. Neberte si mezi nimi přátele, dokud se nevystěhují na stezku Boží! A jestliže se obrátí zády, pak je chyťte a zabte, kdekoliv je naleznete! A neberte si z nich ani přátele, ani pomocníky

Dneska jsem se rozhodl napsat můj první blog, ne že je to moje koníček, ale abych reagoval na komentáře některých lide, kteří vykládají korán podle toho co jim vyhovuje.

Ale nejdřív vám řeknu, milí čtenáře něco o sobě. Jsem český občan jiné národnosti než české. Jsem věřící muslim, ale nepraktikující. Nikdy jsem nikomu úmyslně neobtěžoval. Jsem tolerantní a liberální člověk.

Podle islámu se nesmí interpretovat pouze jednu verše a pokusit se chápat doslovně, ale musí vědět v jaké situaci byla poprvé přečtena prorokem Mohammedem.
Lidé, kteří interpretovali Korán jsou strašně málo. Říká se jím "Mufasir". Tyhle lidé museli byt uznáváni Chalífátu nebo vůdcem tehdejší doby.
Jeden z nich je Ibnu Katir. Pokud chcete srozumět Korán, tak vám doporučují jeho knihu.

Ohledné verš, jak jsem vám už řekl, se nesmí interpretovat samotnou. Existuje vždycky souvislost s tou danou verši.

Dám vám přiklad.
Dneska jsem četl komentář jedné paní, která argumentovala zabíjení nevěřících muslimy touto verše (Korán 4:89A: přáli by si, abyste se stali nevěřícími, jako jsou oni, a abyste byli stejní. Neberte si mezi nimi přátele, dokud se nevystěhují na stezku Boží! A jestliže se obrátí zády, pak je chyťte a začte, kdekoliv je naleznete! A neberte si z nich ani přátele, ani pomocníky).
Řeknu vám, že to argumentovaní není správné, protože tato verše souvisí s jinými verše ve stejné kapitole, tedy od 4:87 až 4:91. To je celá událost.

Omluvte moje slabé češtiny. Nemohu Vám to vysvětlit nejlépe.

Tak teď vám řeknu událost, která je popsaná od verše 4:áý až 4:91
V Medině za života proroka se vědělo, že s muslimy žijí pokrytci, kteří tvrdili, že jsou muslimové ale nebyli. Přesto prorok je nikdy neprovokoval ani se nesnažil je zabit, naopak kázal muslimům aby nijak jich neobtěžovali. Mezi muslimy se objevila skupina, která chtěla s nimi válčit protože porušili dohodu a druha, která to nechtěla. 
Proto bůh říká, že muslimové nesměji byt dva tábory kvůli pokrytci.
Tohle popisuje verše 88.

Pak je známá verše mezi islamofoby s číslem 89, ale já musím pokračovat na další.
Verše 90 mluví o výjimkách, kdy se nesmí válčit ani zabit tehdejší pokrytci v žádném případě, pokud se schovají za nějakou nemuslimskou skupinou, která má dohodu s muslimy. Stejně se je nesmí zabit pokud vás nechtějí ubližovat a ani nechtějí byt na řadě nepřátel ve válce (jsou neutrál).

Verše 91: Bůh říká: Existují i další pokrytci, kteří vás nechají v míru a nechají svých v míru....... Pokud poruší mír, tak je chyťte a zabijte je.

Ještě jednou se omlouvám za špatnou češtinu.

Budu se pokusit nadále psát o aktualitách o Islámu a reagovat na nesprávné tvrzení o Islámu, které jsou bohužel k čtení zde denně.

 

Autor: Josef Addo | čtvrtek 18.12.2014 20:16 | karma článku: 11,66 | přečteno: 2343x
  • Další články autora

Josef Addo

Jedna oběť muslimského vyznání pracoval pro Charlie

Media o tom moc nemluví, ale mě by zajímalo, kolik lidí ví o muslimském zaměstnanci Charlie Hebdo

11.1.2015 v 18:08 | Karma: 8,53 | Přečteno: 797x | Diskuse| Společnost

Josef Addo

Jsem muslim a nemusím Abbáse

Já jsem muslim žijící v ČR již 9 let. Nikdy jsem neviděl Mohammeda Abbáse, dokonce jsem nikdy v ČR neviděl žádného muslima, pro kterého je Abbas (ředitel muslimské unie v ČR) vůdcem muslimu v této Republice.

9.1.2015 v 20:10 | Karma: 25,96 | Přečteno: 2022x | Diskuse| Společnost

Josef Addo

Po Pařížském Útoku budou Islamofobé Zklamaný

Po Pařížském útoku, stejně jako teď a předtím budou Islamofobé říkat; postavme Islám mimo zákon, Evropo probuď se apod.

8.1.2015 v 9:23 | Karma: 9,39 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Společnost

Josef Addo

Prý jsem terorista, který by klidně podřezával hlavy nemuslimu

Jsem muslim, moje rodiče jsou praktikující muslimové. Byl jsem vychován podle islámského práva. V mé dětství jsem se učil Korán celý dokonce dva krát, také jeho překlad, Hadís a Sunnu. Tak pojďme se společně podívat, zda jsem terorista.

5.1.2015 v 21:07 | Karma: 15,42 | Přečteno: 2094x | Diskuse| Společnost

Josef Addo

Palestinci stejně jako nacisté oslavují nový rok na lebkách židů

Reaguji na blog s tímto odkazem http://lukaslhotan.blog.idnes.cz/c/442232/Palestinci-stejne-jako-naciste-oslavuji-novy-rok-na-lebkach-zidu.html Proč proboha máme lhát o každou věc, když chceme mluvit o Islámu? Každá kritika je vítána, přece žijeme ve svobodné zemi, ale musíme rozlišit mezi lži a kritikou.

5.1.2015 v 13:39 | Karma: 10,10 | Přečteno: 1078x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1338x

Seznam rubrik